zarabianie na Spotify

Działania marketingowe w obrębie popularnych platform muzycznych

Biznes

Dwie ostatnie dekady zaprocentowały powszechnym dostępem do Internetu. Częściej spędzamy czas w sieci niż przed ekranem TV, poszukując tu między innymi rozrywki. Aplikacje do odtwarzania muzyki dla odbiorców stanowią wygodne rozwiązanie, z kolei dla twórców są szansą na wypromowanie własnej marki i zarobek.

Cel promocji w świecie platform cyfrowych

Jeśli ktoś zastanawia się, czy zarabianie na muzyce jest możliwe, to oczywiście odpowiedź jest twierdząca. I nie chodzi tylko o występy na żywo, ale o działalność muzyczną online. Łatwo publikować content, ale w dobie ogromnej ilości treści, także tych dźwiękowych, trudno się przebić. Trzeba zatem szukać sposobów, dzięki którym łatwiej dotrzeć można do odbiorcy. Promocja jest zatem potrzebna, by dać się zauważyć potencjalnym zainteresowanym.

Działania reklamowe w Spotify

Trzeba wiedzieć, że promocja w Spotify to nie tylko obecność na playlistach. By zwiększyć grono słuchaczy, trzeba podjąć więcej działań. Istotne jest bowiem udostępnianie w social mediach linków do utworów zamieszczonych na platformie, a przydatne okazuje się też pozostawanie w dobrych relacjach z osobami tworzącymi playlisty i podziękowanie im za dostrzeżenie oraz docenienie nagrania. SM i PR to przecież podstawy współczesnego marketingu.

Podjęte działania powinny procentować. Wzrost liczby wyświetleń i coraz szerszy krąg fanów są najlepszym miernikiem skuteczności czynności reklamowych. A potem może zadziałać efekt kuli śnieżnej i za popularnością jednego utworu pójdzie zainteresowanie innymi, co przekłada się też na gratyfikacje pieniężne dla muzyka.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *